5 דברים שחשוב לדעת לפני החגים: פרסום בפייסבוק

נכתב על ידי
תחת הקטגוריות: custom audience, Custom audiences, פייסבוק, רימרקטינג

החגים עוד שניה כאן וכמו כל שנה, השוק מתחיל להשתולל רגע לפני שהם מגיעים. אז מה בעצם קורה, למה הכל משתנה בתקופה הזאת, ואיך אפשר להתמודד עם זה? הכל כאן.

1. עליית מחירים – בכל חג המחירים עולים, ואנחנו נתקלים בשאלות חוזרות ומספקים הסברים חוזרים שעוסקים בסיבות לעליית המחירים בכל הקשור בפרסום. הסיבה לעליית המחירים היא פשוט כי בתקופת החגים – כולם קונים יותר. אוכל הביתה, מתנות, בגדים, צעצועים או כל דבר אחר. המשמעות היא כמובן שכל חברה עם תקציב מינימלי ומעלה, רוצה לקחת חלק בקרנבל הזה, ונכנסות לפייסבוק (וגוגל) לצורך פרסום. המשמעות? מפרסמים גדולים מאוד, נכנסים עם תקציבי ענק, ומשנים את חוקי השוק, התחרות וכל מנגנון המכירה הפומבית (Auction). אז זאת הסיבה.

הפתרון: אנחנו מצאנו שאחד הפתרונות הוא קודם כל להבין שאין הרבה מאוד מה לעשות כדי להלחם בתופעה, חוץ מאשר להמתין בסבלנות שהיא תחלוף ולחשוב חכם. מעבר לזה, פתרון חלקי הוא התמקדות בקהלים קטנים יותר ומובחנים יותר – או במילים אחרות – קהלי רימרקטינג. קהל שביקר באתר, מכיר אתכם, וגודלו קטן יחסית.

פתרון נוסף הוא צמצום תקציבים אם יש אפשרות כזאת, בעיקר לפעילות שמטרתה הגברת מודעות (אוורנס) שכן, מאוד קשה בתקופה בה כולם מתחרים על שטח מצומצם ועל תשומת לב הקהל.

2. ערב חג – ראש השנה, סוכות, פסח, שבועות. אלו פחות או יותר המועדים בהם אנחנו נתקלים בשאלה הקבועה "אבל לא חבל לפרסם כשאף אחד לא מסתכל?". אז התשובה היא כמובן 'נכון'. לא מפרסמים כשאף אחד לא בקשב. אבל זה ממש לא המצב בערבי החג. ערב חג הוא בסופו של יום – ארוחה. אנשים ממשיכים בהתנהגות הרגילה שלהם, גם בערב החג. או במילים אחרות – אנשים עם הראש במובייל גם בארוחת חג. הבעיה בדרך כלל בתקופה הזאת היא שאין מענה בצד הלקוח. לקוחות מבוססי לידים בדרך כלל לא יצליחו לטפל בלידים שהגיעו במהלך החג, וביום הראשון אחרי החג לא בטוח יצליחו לטפל בכמות הלידים שהצטברה. כאן זה עדיין של שיקול – אם יש יכולת להתמודד, ממשיכים. אם אין יכולת, אפשר להוריד הילוך.

3. ערב כיפור – 'אבל למה בכיפור?' היא אחת התגובות הנפוצות ביותר על גבי מודעות שרצות בערב כיפור. ההמלצה שלנו היא להשאיר מודעות רק אם יש בזה צורך ולכבד את המעמד ואת רגשות הקהל שלנו. מודעות שקשורות בנופש במלדיביים – עדיף להוריד ל-24 שעות מהאוויר רק כי אנחנו לא רואים יותר מדי עסקאות נסגרות בערב כיפור. אחוז מאוד גבוה מהאוכלוסייה מגדיר עצמו מסורתי ברמה זו או אחרת וגם אלו שלא, הם בעלי רגישות ליום הזה – ויש להתייחס לנתון הזה. כמובן שזה תלוי קהל, ואם הפעילות שלכם פונה לארה"ב, אז אין יותר מדי מה לדאוג.

4. תוקף מודעות – המון מודעות מורכבות מפניה נקודתית לחג. 'החג הזה תתפנקו בכלי מטריף לסלט'. הבעיה היא, שרב השוק לא ממש עובד בתקופת החגים, ואז קורה מצב שאותה מודעה ממשיכה לרוץ כמה ימים אחרי החג. בדרך כלל יתלוו תגובות שמדברות נקודתית על זה ש"החג נגמר".

הפתרון: לתזמן את הקמפיינים שיסתיימו מיד עם תום החג, ולתזמן קמפיין שיתחיל מיד כשהקודם יורד.

5. תקדימו לעלות לאוויר – תמיד טוב להקדים את השוק. אפילו בקצת. לעלות לאוויר עם סיילים מיוחדים לחגים יכולים לתת לנו מענה נפלא עבור כל הפעילות שלנו. כמובן שכל פעילות קמפיינים מכירתית צריכה להמשיך במהלך החג, אבל גם כאן – אם נקדים לעלות לאוויר, נוכל להרוויח זמן, כסף והזדמנויות.

טיפ קטן לסיום: שימו בעמוד הודעה אוט' לכל מי שפונה בהודעה לעמוד ש"היי, אנחנו פחות זמינים בתקופת החגים אבל מבטיחים לטפל בהודעה הכי מהר שאפשר". זה לא ישנה הרבה, כי גם הקהל שלכם לא בדיוק יושב על המחשב ומחכה לתשובה, אבל זה תמיד נחמד.

 

תגובות

Recommended Posts