איך מנהלים שיח פמיניסטי ברשת בישראל

נכתב על ידי
תחת הקטגוריות: כתיבת תוכן, סושיאל, פייסבוק, תוכן

איך מנהלים בסושיאל שיח פמיניסטי עבור מותג נשי בישראל?!

בזהירות רבה :)

אתגר החדרת מותג חדש לשוק הישראלי הוא האתגר בשבילו אנחנו, כסוכנות דיגיטל חיים.
ואם המוצר הוא מוצר איכותי, בר קיימא, שפונה לנשים ומשנה את חוקי המשחק אז אנחנו גם אקסטרה נרגשות.

אבל בעידן בו קמות עוד ועוד קריאות של ארגוני נשים, מחאות, ושיח בוער ומבורך לשחרור האישה מכבלים ותקרות זכוכית נהיה יותר ויותר קשה למותגים שמוכרים מוצרים נשיים להתנהל ברשת מבלי להעליב אף אחת.
ולמרות שאנחנו משרד נשי שמורכב מנשים שונות עם תפיסות פמיניסטיות שונות – אפילו עבורנו זה אתגר.

אז מה הקטע? איך מפצחים את זה?

גילינו שלא ניתן לרצות את כולן וכמעט ולא ניתן לייצר תוכן – פוסט שמכיל ומרכיב בתוכו את כל המורכבויות שיש באישה אחת.
למדנו על מושגים כמו ביוש גוף, הסגברה, ביוש וסת, סקיני שיימינג ועוד. והבנו, שגם כשאנחנו חושבות שהתפיסה הפמיניסטית שלנו מתקדמת – וכל פיסת תוכן שאמורה לעלות לאויר עוברת דרך משקפיים מסננות, תמיד תהיה לקוחה שתפגוש את התוכן שלנו וזה עלול להכעיס אותה, ואין לנו דרך לפנות לכל אחת ואחת כפי שהיתה רוצה.

גילינו גם שדין מותג שלא פונה לנשים באופן מובהק אבל בהחלט פונה אליהם בגוף אישה לא זהה לדין מותג שבאופן מובהק הוא מותג שנועד לנשים.

מה זה אומר?
שמותגים שלא מתיימרים להיות פרו נשים, והם "סתם מותגים" סטנדרטים שפונים לקהל רחב – יכולים לטעות הרבה יותר, פשוט להיות, ולא לחשוב פעמיים על נוסח הפניה ואופייה.
אבל דין מותג שהוא עבור נשים דין הרבה יותר חריף – והסטנדרט שהלקוחה הפמיניסטית מצפה לו הוא גבוה בהרבה. וזה מעניין.

כי גם אם זה מותג שעושה טוב לסביבה, ומאפשר לנשים יותר חופש ופחות כימיקלים, הוא ייבחן בעין הרבה יותר פקוחה, ממש תחת זכוכית מגדלת, והלקוחה – הישראלית – שהיא צרכנית סופר חכמה תדרוש מהמותג הזה סטנדרטים יותר גבוהים בהרבה ממותג אחר, זהה, שלא פונה בהכרח לנשים וקיים בכל פינה. – קטע.

אז מה עושים?
מקבלים את זה בברכה, הבנה, ואפילו אתגר.

אז הבנו שקודם כל לא ניתן לכתוב בשפה וערכים שיספקו את כל הנשים, ואפילו הקדמנו לשבת ולהגדיר לעצמנו – שתכלס, אנחנו במשרד כל אחת מאוד שונה – אנחנו שונות בגילאים, במראה, בטעם, ובתפיסות – ועדיין מתחברות ממש ויש לנו תחומי עניין מאוד משיקים, כי בואו נשים הן מורכבות, וכל אחת מעדיפה דברים אחרים, גם אם כולנו נשתמש באותו מותג – לא תמיד זה יהיה מאותן סיבות – ופה המפתח.

הבנו שכמו שאנחנו מאוד מגוונות ומורכבות כך מן הסתם היא הלקוחה שלנו. ואותה אישה שפגשה את המודעה שלנו וישבה וניסחה תגובה שלמה על איך שהתנסחנו בצורה שמאוד הכעיסה אותה היא לגיטימית בדיוק כמו זו שמגיבה לה וכותבת "בואנ'ה, על מה את מדברת?" ובואו, בעינינו זה פמיניזם.

אז שיחררנו, והבנו שאת כולן לא נרצה או נקלע אבל מה שבטוח, נאפשר להן מרחב בטוח לשיח על זה ונזמן לעצמנו את התגובות גם הכועסות וננסח תשובות בהתאם ונמצא את עצמנו בסופו של יום כמותג שמקיים דיון סופר רלוונטי עם לקוחות סופר מעורבות וזה הרי כל הסיפור.

גם אם לא נמיר את אותה לקוחה כועסת לסמוך עלינו ולהבין שזו רק נקודת מבט אחת, אבל כל שאר הקוראות השקטות ייקראו וישתכנעו, אנחנו, כמותג עשינו את שלנו.

ואם חשבתןם שזה מסתיים בזה, אז השפה זה רק הפתיח, מה לגבי האימג'ים? מה לגבי העובדה שלכל מותגי העל הדוגמניות לרוב הן יפות, מלוטשות ומרוחות בחצי ערום אם לא כמעט מלא בכל פינה ברשת ובמציאות, ואז מגיע מותג קטן וחמוד, ושם בפרונט נשים אמיתיות.

חשבתןם שזכינו בנקודות? – אז זהו, שבישראל – זה לא כ"כ קל. גם כמותג שלקח על עצמו לשים בפרונט נשים אמיתיות כדוגמניות קיבלנו תגובות לכאן ולכאן.
גם פה, קיבלנו בהבנה כל אינטראקציה, ומבחינתינו אם הנשים שבפרונט גם מכעיסות – זו עוד סיבה לדיון ואינטראקציה עם המותג ועוד דרך לגלות מה האני מאמין האמיתי שלו.

היכולת לייצר תוכן פמיניסטי איכותי שיחליק ללקוחה הישראלית הוא שריר שצריך לאמן ולחזק אבל בהחלט שווה את המאמץ והפירות שמגיעים בסופו.

אז ספרו לנו, איפה אתםן פגשתןם אתגרים דומים?

תגובות

Recommended Posts