פסח 2019 בסטוריז

נכתב על ידי
תחת הקטגוריות: אינסטגרם, סושיאל, סטורי, עדכונים, פייסבוק

אם אתם מותג, ובמיוחד אם אתם מוסד שפסח הוא אחד מהתקופות הכי משמעותיות שלו בשנה מבחינת מספר מבקרים, זה הזמן להסתכל על האסטרטגיה שבניתם ל-2019 ולשאול את עצמכם, האם לקחתם בחשבון שתצטרכו לעשות השנה עבודה מעולה בסטוריז?

כבר אמרנו בעבר שסטורי זו פלטפורמה בפני עצמה לא עוד מקום שבו פוסטים עולים אלא ממש ערוץ נוסף של פעילות. בדיוק כמו שאתם בונים תוכן שונה לעמוד פייסבוק ולפיד באינסטגרם – גם הסטורי צריך התייחסות, גאנט ותקציבים משל עצמו.

אז ניערנו את האבק מהקמפיינים שעשינו ללקוחות שלנו בפסח 2018, פתחנו שוב את סיכומי הנתונים כדי שנוכל לתת לכם את העשו ואל תעשו לקראת פסח הקרוב (וכפי שמובן מהכותרת, בעיקר מה תעשו 😉)

כמה מילים על פסח:

מדובר באחד החגים היותר משמעותיים למוסדות – ואירוע שיא מבחינת מספרי מבקרים.

אתם יודעים איך זה: יש כמה ימים טובים של חופשת חול המועד והילדים והילדות, ההורים, הסבים והסבתות מחפשים רעיונות ומקומות שבהם אפשר להעביר את החופש בכייף. בשונה מהמאמצים בשוטף, כאן יש הזדמנות להביא הרבה יותר קהל וגם קהל חדש.

יותר ויותר מוסדות, גופים ומותגים מבינים את זה, ובכל שנה יותר ויותר מהם פונים לקהל ההורים עם פעילויות שימשכו אותם להגיע עם הילדים והילדות, ומשקיעים תקציבי פרסום גדולים, שגם הם רק הולכים וגדלים משנה לשנה. התחרות בתקופה הזו – ממש קשה!
כל פעולה בפייסבוק וערוצים אחרים מתייקרת, מקליק לאתר ועד להמרה ורכישת כרטיסים.
(לגבי איך מתכוננים ונערכים לתקופה חמה, ממליצות בחום לקרוא את הפוסט הקודם שלנו על אסטרטגיה לימי הקניות של נובמבר.)

אז איך הנוכחות שלכם בסטוריז הולכת לעזור?

מעבר לזה שסטוריז הוא מקום בו הקהל שלכם נמצא ופלייסמנט שנמצא בקצב צמיחה מטורף, לא כל העסקים ובעיקר לא כל המוסדות עדיין גילו ופיצחו איך לעבוד עם הפלייסמנט הזה. איך אנחנו יודעות? כשמסתכלים על עלות ממוצעת של CPM וגם עלות ממוצעת לקליק ממודעות סטורי, רואים שיש תחרות, אבל היא עדיין לא כמו התחרות בפיד של פייסבוק.
העלויות בפלייסמנט הזה יכולות להיות זולות יותר, גם בחג. המשמעות היא שתגיעו לרוב קהל היעד שלכם מהר יותר, ובשילוב של קריאייטיב מעולה, מסרים נכונים וגם פעילות שווה במוסד עצמו – תצליחו למכור כרטיסים לפעילות שלכם דרך הסטוריז.

הנה כמה נתונים משני קמפיינים שעבדו בפסח 2018 שמדגימים בדיוק את זה:

בלופ - פסח בסטוריז 2019 - קמפיינים

קליקים לאינסגטרם היו זולים ב-30% מהקליקים לפייסבוק, והעלויות לחשיפה והופעות זולות יותר ב-70% ועד 80%.

וכשמסתכלים רק על הנתונים מהסטורי, זה נהיה ברור אפילו יותר:

בלופ - פסח בסטוריז 2019- נתוני קמפיין סטוריז

90% מהמכירות באינסטגרם הגיעו מהסטורי, בעלויות לקליק ממש מצחיקות לתקופה תחרותית.

שורה תחתונה – אתם חייבים להיות בסטורי בפסח הקרוב, בפול פאוור.

לא נסיים בלי כמה טיפים חשובים לאיך כדאי לעשות את זה: 

1. התאמות תוכן וקריאייטיב – גרפיקות ווידאויים שלא רק ערוכים לגודל הנכון אלא גם עושים שימוש ומתייחסים לפלטפורמה עצמה, כמו הוספה של כפתור רכישה בתחתית התמונה, כמו שימוש בנראות הגרפית של הסטורי – הפונטים, הגיפים, הפילטרים וכו'.
לא פחות חשוב, אם הלכתם על נראות מסוימת לכל הפירסומים היא צריכה להיות אחידה גם בסטורי.

2. תקציב – אם השנה תהיה השנה הראשונה שבה אתם עושים פעילות אינטנסיבית בסטוריז, אל תתפתו לחתוך חלק מהתקציב שלכם לפסח עבור הקמפיינים שירוצו בסטוריז, כי זה אומר שאתם תשקיעו פחות בערוצים שכבר עובדים לכם טוב בשוטף או עבדו לכם טוב שנה שעברה. המהלך הנכון כדי לבדוק מה הפלטפורמה יכולה לעשות עבורכם, היא להגדיר תקציב מינימלי מבחינתכם ולבחון את הנתונים תוך כדי החג ולאחריו.

3. קמפיינים לצד פעילות שוטפת – אם יש לכם קמפיינים שירוצו בחג בסטוריז, מעולה. אבל אל תשכחו מהפעילות השוטפת בפרופיל שכוללת העלאת עדכונים, לייבים, וידאויים, בומרנגים ותמונות מהפעילות עצמה לסטורי. התנועה שתגיע מהקמפיינים תביא את ההורים גם לפרופיל והם ירצו להתרשם מפעילות כמו שהיא נראית בפועל.

שיהיה לנו פסח שמח, מלא מבקרים ומכירות כרטיסים!!

תגובות

Recommended Posts